Jeugdfanfare "WiKidZ"

Wie het woord fanfare hoort denkt meteen aan oubollige muziek en een groep oude mensen. Maar niets is minder waar!

We zijn een dynamisch allegaartje van verschillende leeftijden en persoonlijkheden die samen klassieke en moderne muziek spelen. Om die groep jong en dynamisch te houden, investeren we in nieuwe muzikanten. De belangrijkste doelgroep hierbij zijn de jongeren.

Daarvoor werd reeds 3 decennia geleden een aparte jeugdfanfare, de WiKidZ, opgericht.

Onze jeugddirigent (Cindy Moreels) kiest er leuke muziek (Zorro, Pink Panther, Pirates of the Carribean, ...) om samen met andere leeftijdsgenoten in te oefenen.

Meermaals per jaar komt onze jeugdfanfare in actie waarin je het beste van jezelf kan tonen aan familie of vrienden.

Maar ze spelen niet alleen muziek. Er is ook tijd om samen plezier te maken bij allerhande leuke activiteiten (pretpark, bowling,...).

WiKidZ 2021-09.jpg

Nieuwsgierig? Op zoek naar een leuke hobby? Wil je graag in groep muziek maken? Dan is onze jeugdfanfare "WiKidZ" wellicht iets voor jou!

Onze fanfare heet iedereen van harte welkom! Kom dus gerust eens langs tijdens één van onze repetities!

De repetities van de WiKidZ gaan door van 19u tot 20u, m.a.w. net voor de repetitie van de "grote fanfare". De repetities vinden plaats in "Feestzaal De Molen" (Goeiingen 12 te Wippelgem).

Speel je nog geen muziek? Geen probleem!

Daar waar vroeger de fanfare zelf voor de individuele opleiding zorgde, is er sinds enige tijd een samenwerking met de "Kunstacademie De Poel", met afdelingen in Gent, Evergem, Drongen en Oostakker. Eens je er de basis geleerd hebt, kan je starten bij de "WiKidZ".

De fanfare zorgt desgewenst voor een instrument en betaalt een stukje van jouw inschrijving in de academie terug.

Neem je na de jeugdrepetitie ook deel aan de hieropvolgende repetitie met de "grote" fanfare, weet dat onze hoofddirigente Severine Sierens is ingeschreven als leerkracht in deze muziekacadamie! Hierdoor worden de repetities van onze grote fanfare officieel aanvaard als het verplichte vak samenspel binnen deze academie.

Geïnteresseerd, of wil je meer informatie? Aarzel dan zeker niet om volledig vrijblijvend contact op te nemen met één van onze contactpersonen.

Anchor 1
Joachim Vermeire

Jeugddirigent Joachim Vermeire

De dirigent van onze WiKidZ is Joachim Vermeire. Joachim startte zijn muzikale carrière aan de muziekacademie van Aalter. Daarna behaalde hij zijn bachelordiploma voor Hobo aan het Koninklijk Conservatorium van Gent bij Bram Nolf. Hij volgde ook orkestdirectie bij Wim Belaen en Dirk Brossé. Hij leerde daarnaast Engelse hoorn (Althobo), zang, piano, klarinet en saxofoon.

Na zijn bachelor studeerde hij verder aan het Lemmensinstituut in Leuven. Daar vervolgde hij zijn studie hobo en orkestdirectie bij Ivan Meylemans en Jan Van der Roost. Daarnaast leerde Joachim er ook praktische transpositie en arrangeertechnieken, en leerde er koperblazers en slagwerk beheersen.

Joachim speelt freelance mee in vele orkesten en ensembles, is verbonden als leerkracht aan verschillende muziekscholen in de buurt en is dirigent bij de Koninklijke Muziekvereniging Sint-Ceciliavrienden Lotenhulle en de Koninklijke Fanfare Sinte-Cecilia Gavere. Daarnaast componeert en arrangeert hij veel muziek voor HaFaBra en andere bezettingen.

In onze ‘grote’ fanfare bespeelt hij de bariton. Uit passie voor onze vereniging en de fanfares in het algemeen heeft hij zich geëngageerd om onze jeugd te bezielen en te trainen in het orkestgebeuren van een fanfare.